Na autostradzie A4 tego typu instalacje mają się znaleźć w następujących lokalizacjach: Krajków Południe, Krajków Północ, Przysiecz, Jankowice Wielkie, Wierzbnik, Prószków, Proboszczowice i Chechło. Z kolei na drodze ekspresowej S8 zostaną one zbudowane na MOP-ach: Gózew Północ, Chojny, Dąbrowa Wielka, Jonas Północ i Syców Południe. W celu zachowania konkurencyjności pomiędzy dzierżawcami poszczególnych lokalizacji będą oni mogli składać oferty na co drugi MOP znajdujący się po tej samej stronie drogi.
W przetargu mogą brać udział firmy, które funkcjonują jako operatorzy punktów ładowania samochodów elektrycznych lub dostawcy usługi ładowania dla tych punktów na minimum dwóch punktach przez okres co najmniej sześciu miesięcy od dnia złożenia oferty. Chętni muszą wykazać uzyskanie za ostatni rok średniego przychodu na poziomie minimum miliona złotych. Półroczny czynsz dzierżawny ma być nie mniejszy niż 2920 złotych netto. Na oferty GDDKiA czeka do 29 marca. Umowy z wybranymi dzierżawcami podpisywane będą na 10 lat, z możliwością przedłużenia na kolejne pięć. Zwycięskie podmioty będą zobowiązane do zbudowania dwóch ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych, pełnienia roli operatora i dostawcy usługi ładowania dla tych punktów oraz dostosowanie miejsc przeznaczonych na postój pojazdów elektrycznych w czasie ładowania za pomocą oznakowania pionowego i poziomego.
GDDKiA planuje, by pilotażowe punkty ładowania zaczęły funkcjonować już latem przyszłego roku. Jeśli to się sprawdzi, najpewniej w kolejnych latach punkty ładowania będą się pojawiać na kolejnych MOP-ach, także tych dzierżawionych przez koncerny paliwowe.
![]() |
mat. GDDKiA |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane