MZA zarezerwowały na ten zakup niespełna 432 miliony złotych brutto. Solaris zaoferował dostarczenie przedmiotowego taboru za cenę niespełna 400 milionów złotych brutto. Najistotniejszym parametrem było przystosowanie przegubowych elektryków do szybkiego i częstego ich ładowania z dużą mocą. Inną sprawą jest teraz stworzenie sieci pantografowych ładowarek na pętlach, dzięki którym przegubowe elektrobusy będą mogły obsługiwać miasto. Na razie działa jedna: na pętli Spartańska dla linii 222. Kolejne punkty ładowania powstaną na Konwiktorskiej, Nowodworach, Szczęśliwicach i w Wilanowie.
Obecny przetarg jest już czwartym warszawskim połowem autobusów elektrycznych. Jednocześnie po raz trzeci zamówienie zdobędzie Solaris. Pierwsze autobusy z tego przetargu mogą trafić do stolicy już na początku przyszłego roku.
![]() |
fot. Warszawa.pl |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane