wtorek, 19 marca 2019

BERLIN: tak będą wyglądać składy ECx od Talgo

W lutym Deutsche Bahn poinformowały o wyborze oferty w ramowym przetargu na dostawę pociągów w typie push&pull, które kierowane będą do obsługi szybkich połączeń dalekobieżnych, a także trasy Berlin - Amsterdam. Będą to oczywiście dwusystemowe składy Talgo, dzięki którym nie będzie konieczności zmiany lokomotywy na granicy niemiecko-holenderskiej. Pociągi, roboczo nazwane ECx, a DB pokazały właśnie, jak będą owe składy wyglądać.

Każdy skład będzie składać się z lokomotywy i 17 wagonów. Zestawy mają mieć 255 metrów długości. Każdy zabierze na pokład 570 pasażerów, z czego 85 zajmie miejsca w klasie pierwszej. Na pokładzie pociągów dostępne będzie Wi-Fi, wagon restauracyjny Bordbistro, miejsca dla pasażerów na wózkach oraz wszelkie ułatwienia. DB deklarują także kursowanie nowych składów po trasach niezelektryfikowanych, przy wykorzystaniu lokomotyw spalinowych.

Pierwsze składy zaczną kursować na trasie Berlin - Amsterdam w grudniu 2023 roku. Latem 2024 roku mają przejąć obsługę kolejnych odcinków: Westerland - Kolonia, Westerland - Frankfurt - Karlsruhe, Westerland - Berlin i Oberstdorf - Kolonia. Ramowy przetarg przewiduje zakup nawet do 100 takich pociągów.

mat. Deutsche Bahn

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane