czwartek, 14 marca 2019

BYDGOSZCZ: Elf.eu na bazie Elf2 - od Pesy dla RegioJet

Podczas gdy Pesa sądzi się w Warszawie o wynik megaprzetargu tramwajowego, nie widać, by próżnowała. Producent zawarł umowę z RegioJet, w ramach której dostarczy siedem 2-członowych pociągów Elf2, otwierających platformę Elf.eu, dedykowaną rynkom zagranicznym. Będą to pierwsze tego typu pociągi dwusystemowe, które przystosowane będą do zasilania różnymi rodzajami napięcia trakcyjnego: 3 kV DC i 25 kV AC. Potrzeba taka wynika z planów zmiany napięcia w trakcji na obszarze północnych Czech.

RegioJet zamawia nowe pociągi pod kątem obsługi linii U5, U7 i U13 w kraju usteckim, na które wygrał przetarg. Przewoźnik będzie tam operować od grudnia, jednak początkowo będą to spalinowe VT628, kupione do Deutsche Bahn. W połowie 2021 roku na trasach zaczną się pojawiać nowe EZT-y od Pesy, które polski producent ma dostarczyć do końca 2021 roku. Biorąc pod uwagę ostatni przygody z opóźnieniami w realizacji zamówień jestem niezwykle ciekaw, co RegioJet zrobi, gdy Pesa nie zdąży na czas. O tym jednak przekonamy się za ponad dwa lata.

Nowe Elfy będą zielone. To już drugi typ polskiego taboru pasażerskiego, który przez Czechy wchodzi na rynki europejskie. Kilka lat temu właśnie w Czechach, a dokładnie w Pradze, podpisana została pierwsza umowa na jednostki Pesa Link, które dziś spotkamy także w Niemczech.

wiz. Pesa Bydgoszcz

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane