Jako pierwszy uruchomiono odcinek Čata - Šahy, jako część trasy z Bratysławy na Węgry. Stało się to 24 września 1886 roku. Pierwszy pociąg do Krupiny dotarł 7 kwietnia 1899 roku. Po I wojnie światowej i ustaleniu nowych granic, linia kolejowa Lucenec - Šahy znalazła się po węgierskiej stronie, dlatego też konieczne stało się stworzenie nowego połączenia. Zdecydowano się na wybudowanie torowiska na trasie Krupina - Zvolen. Trasę tę otwarto 15 stycznia 1925 roku, po dwóch lata wymagającej budowy. Powstały w tym czasie dwa tunele, szereg mostów i wiele kilometrów wałów zabezpieczających zbocza.
Ruch pociągów na tym odcinku wstrzymano w 2003 roku.
![]() |
fot. Spravy - Pravda |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane