poniedziałek, 4 marca 2019

KRAKÓW: niska podłoga zdobywa linię 22

Linia tramwajowa 22 w Krakowie to taka specyficzna instytucja. Omija centrum, a od 1999 roku łączyła Walcownię z Borkiem Fałęckim. Mimo tego cieszy się sporym zainteresowaniem podróżnych, choć w ostatnich latach jej rozkład nieco osłabł. Od dawna na linii 22 gościł wyłącznie tabor wysokopodłogowy, co argumentowano fatalnym stanem torowiska do Kombinatu, a przede wszystkim do Walcowni. Skoro jednak trasa do Walcowni wypadła, a linia 22 kursuje do Kopca Wandy, wymówek zabrakło, więc...

Podczas ubiegłorocznego Bożego Narodzenia prowadzono pierwsze próby z taborem niskopodłogowym na linii. Wówczas skierowano na linię wagony EU8S, wyposażone w człon niskopodłogowy, a obsługujące wybrane kursy. Od tamtej pory w weekendy i święta wybrane brygady obsadzane są właśnie w ten sposób. W zeszłym tygodniu nastąpił jednak duży przełom, po oto dwie brygady w dni robocze zostały obsadzone prawdziwymi niskopodłogowcami. 25 lutego na linię 22 wyjechały dwa tramwaje Bombrdier NGT8. Obsługa w weekendy pozostała bez zmian.

Oczywiście każda tego typu zmiana jest dobra, jednak powraca problem oznaczania w rozkładach jazdy kursów realizowanych przez tabor niskopodłogowy. Czy miasto nie jest w stanie wymóc na MPK zmiany systemu tak, by kursy były oznaczone? Jest to ważne szczególnie na tych trasach, gdzie nie jest prowadzona pełna obsługa tego rodzaju taborem. Takich linii w Krakowie jest kilka...

fot. Urząd Miasta Krakowa

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane