Wskutek rozpoczętych w marcu prac położono już cztery kilometry torowiska. Wyremontowane zostaną perony, obiekty inżynieryjne, na nowo działać będą elementy sterowania ruchem kolejowym. Stacja w Mielcu zmieni się znacznie, bo do dwukrawędziowego peronu prowadzić będzie nowe przejście podziemne ze schodami i windami. Pociągi korzystać będą z nowych peronów także na przystankach: Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia. Pociągi pasażerskie mają kursować na wyremontowanej trasie z prędkością do 120 km/h.
Taki obrót spraw cieszy. Zastawiam się tylko, jaki będzie efekt tej modernizacji, skoro w innych częściach województwa oferta kolejowa jest żadna. Ilość połączeń na wyremontowanej linii z Rzeszowa do Jasła zapewnia władzom województwa zaledwie alibi organizowania transportu, zaś nawet na trasie Dębica - Rzeszów rozkład jazdy pociągów regionalnych jest raczej średni. Ile więc pociągów połączy Mielec z Dębicą: 2-3 pary w dobie? Komu będą służyć? Może się okazać, że cała modernizacja będzie psu na buty, bo nawet PKP Intercity nie będzie tam pchać żadnego pociągu, mając do dyspozycji zelektryfikowane szlaki alternatywne...
Obym się mylił.
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane