Linia ma być dwutorowa, o długości ponad 2 kilometrów. Wraz z jej budową zmodernizowana zostanie także pętla na Sępolnie. Dodatkowo torowisko budowane będzie w integracji z buspasem, dzięki czemu także autobusy poruszać się będą wydzieloną trasą. W ciągu tej planowanej trasy zlokalizowane zostaną trzy przystanki pośrednie: przed skrzyżowaniem z Mydlaną, przy stacji paliw Orlen na Swojczyckiej oraz przed skrzyżowaniem z Magellana. Nie wiadomo na razie, jaka wersja pętli Swojczyce zostanie wybrana do realizacji - powstało kilka koncepcji. Wiadomo jednak, że przebudowa pętli na Sępolnie spowoduje odwrócenie ruchu tramwajowego na niej, by przystanek w kierunku centrum miasta mógł być obsługiwany zarówno przez tramwaje wyjeżdżające z niej, jak i te z kierunku Swojczyc. Podczas budowy nowej trasy zmodernizowana zostanie także ulica Swojczycka, gdzie pojawią się szersze skrzyżowania i pasy do skrętów, a także nowe przejścia dla pieszych. W ramach inwestycji mają powstać także chodniki i drogi rowerowe. Na dwóch skrzyżowaniach, gdzie będą poruszać się tramwaje, pojawi się sygnalizacja świetlna. Przystanek tramwajowy Magellana będzie zlokalizowany od peronów kolejowych w odległości mniejszej niż 300 metrów.
![]() |
wiz. Sweco |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane