środa, 3 kwietnia 2019

KATOWICE: zmodernizowanym kiblem do Gdyni, czyli Polregio na "węglówce"

Stała się rzecz ciekawa. Wbrew obawom Ministerstwa Infrastruktury i Kolei Śląskich Urząd Transportu Kolejowego przyznał Przewozom Regionalnym otwarty dostęp do trasy Katowice - Gdynia Głowna przez magistralę węglową w okresie od 1 stycznia 2020 do 31 grudnia 2024 roku. Połączenie miałoby być obsługiwane jednostkami EN57 ALd oraz EN57 FPS. Należy się jednak zastanowić, czy do uruchomienia połączenia dojdzie, jako że najpierw ma zostać przeprowadzony remont węglówki...

Połączenie Katowice - Gdynia - Katowice ma być realizowane codziennie w sile jednej pary na dobę. Wyjazd z Katowic planuje się na 7:30, z przyjazdem do Gdyni o 15:12. Powrót zaplanowano w godzinach 16:09 - 23:51. UTK dopuściło postoje na następujących stacjach pośrednich: Chorzów Miasto, Bytom, Tarnowskie Góry, Działoszyn, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice, Zduńska Wola, Szadek, Poddębice, Dąbie, Babiak, Inowrocław, Bydgoszcz Główna, Laskowice Pomorskie, Pelplin, Tczew, Pruszcz Gdański, Gdańsk Główny, Sopot. Wciąż nie wiadomo, jak nowa kategoria pociągów komercyjnych Przewozów Regionalnych będzie się nazywać.

Do UTK wpłynęły jednak dwa wnioski o badanie równowagi ekonomicznej. Ministerstwo Infrastruktury obawiało się o rentowność dotowanego pociągu PKP IC Hutnik, jednak UTK nie uwzględniło go jako istotny. Również obawy Kolei Śląskich nie znalazły w Urzędzie zrozumienia.

fot. Wyborcza Olsztyn

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane