czwartek, 25 kwietnia 2019

WARSZAWA: połączenie drugiej linii metra

Kończy się budowa nowego odcinka II linii metra z Pragi na Targówek. Konieczne jest w związku z tym przeprowadzenie ostatnich testów, polegających na wykonaniu oblotów relacji stykowej, a co za tym idzie, czasowe wyłączenie stacji Dworzec Wileński. Czas ten wykorzystany zostanie także na połączenie systemów informatycznych i teletechnicznych tak, by możliwe było wydłużenie kursów już na cały odcinek. W związku z tym przez ponad tydzień pociągi drugiej linii metra kursować będą wahadłowo po obu torach między stacjami Rondo Daszyńskiego i Stadion Narodowy.

Prace rozpoczną się już w piątek w nocy, dlatego z 26 na 27 kwietnia nie będą realizowane kursy nocne na tej linii. Uruchomione zostaną za to dodatkowe linie komunikacji naziemnej: tramwajowa 72 oraz autobusowe ZM2 i Z-5. Będą one kursować do 5 maja włącznie, do kiedy wyłączona będzie stacja Dworzec Wileński.

Linie kursować będą w następujących relacjach:

  • LINIA 72 RATUSZOWA-ZOO – Jagiellońska – Ratuszowa – Targowa – Trasa W-Z – Wolska – CM.WOLSKI,
  • LINIA ZM2 EMILII PLATER – Emilii Plater – Świętokrzyska – M. Kopernika – Tamka – most Świętokrzyski – Zamoście – Sokola – J. Zamoyskiego – Jagiellońska – S. Okrzei – Targowa – 11 Listopada – Inżynierska – Wileńska – DW.WILEŃSKI– Wileńska – Targowa – ks. I. Kłopotowskiego – Jagiellońska – J. Zamoyskiego – Sokola – Zamoście – most Świętokrzyski – Zajęcza – Dobra  - Tamka – M. Kopernika – Świętokrzyska – Emilii Plater – EMILII PLATER 
  • LINIA Z-5 OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Prosta – M. Kasprzaka – Wolska – Połczyńska – Lazurowa – Górczewska – OS.GÓRCZEWSKA.
Dodatkowo dziś wieczorem otwarta zostanie ulica Targowa między Wileńską a 11 Listopada, gdzie zabudowano szyb wyciągowy dla tarcz drążących. Na swoje podstawowe trasy powrócą zatem autobusy linii 166, 169, 170, 338, N03, N14, N64. 

fot. Metro Warszawskie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane