czwartek, 4 kwietnia 2019

WARSZAWA: propozycja zmian po uruchomieniu metra na Targówku

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozpoczyna przygotowania do wprowadzenia zmian w układzie komunikacji autobusowej po oddaniu do użytku II linii metra na trasie Dworzec Wileński - Trocka. W połowie kwietnia rozpoczną się konsultacje społeczne w tej sprawie, a na uwagi ZTM będzie czekać do 23 czerwca.

Zasadnicze zmiany mają objąć kilkanaście linii autobusowych, których trasy mają zostać dostosowane do dowożenia pasażerów do stacji metra. We wstępnym etapie wygląda to następująco:

  • LINIA 120 będzie kursować na trasie Olesin - Dworzec Wileński, ze zmianą trasy na Targówku (Rozwadowskiego - Księcia Ziemowita - Naczelnikowska - Radzymińska -  Ząbkowska); będą także kursy skrócone w relacji Grodzisk - Metro Trocka 
  • LINIA E-7 kursować ma w szczycie z Grodziska do Metro Trocka,
  • LINIA 156 ma zostać połączona z linią 256 i skierowana na trasę Metro Młociny - PKP Zacisze Wilno, bez zmian częstotliwości,
  • LINIA 160 będzie kursować starą trasą z Dworca Centralnego do pętli Metro Trocka (niegdyś Targówek),
  • LINIA 162 zostanie skrócona do Placu Hallera, by nie dublować metra; będą także realizowane kursy skrócone na trasie Chełmska - Plac Hallera,
  • LINIA 169 będzie łączyć Bródno-Podgrodzie z Dworcem Wschodnim, ale na trasie zmienionej, ze zwiększoną częstotliwością,
  • LINIA 369 będzie dodatkową linią wspomagającą, która rano kursować będzie z Bródna do Metra Trocka, zaś po południu w kierunku przeciwnym; wspólny takt linii 169 i 369 ma wynieść w szczycie 5 minut,
  • LINIA 170 ma zostać skierowana na Trasę Świętokrzyską, zapewniając połączenie Elsnerowa z Dworcem Wschodnim, a dalej przez Dworzec Wileński i Plac Hallera z Rondem Starzyńskiego,
  • LINIA 212 zastąpi autobusy linii 120 na Gilarskiej i będzie łączyć CH Targówek z Targówkiem i Placem Hallera,
  • LINIA 227 ma zostać zlikwidowana,
  • LINIA 262 ma zapewnić nowe połączenie Zacisza z Metrem Trocka, kursując na trasie Metro Trocka - Lewinów z częstotliwością 12 minut w szczycie i 15 minut przez resztę dnia,
  • LINIA 517 zniknie z Targówka, i kursować będzie tylko na trasie Ursus-Niedźwiadek - Centrum,
  • LINIA 527 przestanie dojeżdżać do centrum trasą W-Z, i skrócona zostanie do relacji Grodzisk - Metro Trocka, kursując w szczycie nawet co 5 minut,
  • LINIE 140, 340, 345 i 738 zostaną skrócone do Metra Trocka, i nie będą już dojeżdżać do Dworca Wileńskiego; jednocześnie zwiększona zostanie ilość kursów na tych liniach tak, by w godzinach szczytu wspólna częstotliwość na pokrywającym się odcinku wyniosła 5 minut. 
Z powyższych propozycji wynika, że autobusy kursujące w tej części miasta mają pełnić funkcję "dowozówek" do metra, z silnymi rozkładami. Co więcej, krótkie linie będą kursować dużo bardziej regularnie, co zdecydowanie ułatwi przemieszczanie się po Targówku i Bródnie. Najwięcej kontrowersji wzbudzi zapewne ingerencja w linię 517, której skrócenie jednak może wpłynąć pozytywnie na jej punktualność w ciągu całego dnia. Co z tego wyniknie, zobaczymy w lipcu.

mat. ZTM Warszawa

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane