Planowa trasa tramwajowa do Mistrzejowic w Krakowie ma powstać, jako pierwsza tego typu inwestycja w kraju, w modelu PPP, czyli partnerstwa publiczno-prywatnego. Pierwszym etapem postępowania było zbieranie wniosków o udział w dialogu konkurencyjnym wśród firm, które zainteresowane będą realizacją IV etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Kolejnym będzie rozpoczęcie dialogu.
Do udziału w dialogu zgłosiło się siedem podmiotów:
- NDI Projekt 101 Sp. z o.o.,
- VARDUN Sp. z o.o.,
- Via North Sp. z o.o.,
- Emsworth Investments Sp. z o.o.,
- Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.,
- konsorcjum Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o., FBSerwis SA,
- konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).
Po przeanalizowaniu ofert pod kątem spełnienia określonych warunków, w ramach których można było uzyskać 25 punktów, wybrane zostały trzy podmioty, które ZDMK zaprosi do dialogu konkurencyjnego. Są to:
- PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner) - 25 pkt,
- Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o. - 24 pkt,
- VARDUN Sp. z o.o. - 23 pkt,
Spośród tych trzech podmiotów wybrany zostanie ten, który zrealizuje nową trasę od Wieczystej przez rondo Polsadu i Prądnik Czerwony do Mistrzejowic. W ramach inwestycji powstanie tunel pod rondem, przebudowana zostanie pętla Mistrzejowice, a tramwaje będą kursować wydzielonym torowiskiem. Umowa ma zostać zawarta na 24 lata, z czego 18 miesięcy zajmie projektowanie trasy, 24 miesiące budowa, a eksploatacja nowej linii umówiona zostanie na 20 lat. Przez ten czas wykonawca będzie właścicielem trasy, miasto zaś wypłacać będzie w ratach należność za jej wybudowanie w formie opłaty za dostęp do infrastruktury.
To bardzo ciekawe rozwiązanie, pozwalające na stopniowe pokrywanie kosztów przedsięwzięcia. Zobaczymy, jak to się wszystko poukłada.
 |
fot. ZDMK |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane