- Zielona Góra – Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski,
- Kostrzyn – Gorzów Wielkopolski – Krzyż – Poznań Główny,
- Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Główny,
- Zielona Góra – Nowa Sól – Głogów – Wrocław Główny,
- Zbąszynek - Świebodzin - Rzepin,
- Zielona Góra - Rzepin - Frankfurt nad Odrą,
- Nowa Sól - Zielona Góra - Zbąszynek - Poznań Główny,
- Zielona Góra – Żary – Żagań Węgliniec – Zgorzelec - Görlitz / Jelenia Góra
- Żary – Legnica –Wrocław
- Żagań – Forst Lausitz
- Leszno – Wschowa – Głogów – Żagań/Zielona Góra
Ponadto przedmiot zamówienia może zostać rozszerzony o kolejne relacje, gdyby zapadła decyzja o rozszerzeniu siatki połączeń. Wówczas pociągi w ramach przetargu mogłyby kursować na odcinkach: Zielona Góra – Gubin – Guben oraz Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz.
Obecnie na terenie województwa lubuskiego jedynym operatorem są Przewozy Regionalne. Umowa, która ma zostać podpisana w drodze przetargu, obowiązywać będzie przez pięć lat. Wątpliwe jest zatem, aby jakiś zewnętrzny operator zechciał ubiegać się o takie zamówienie, ponieważ wymaga ono stworzenia zaplecza, zakupu taboru czy wreszcie zapewnienia odpowiednich kadr. Być może jednak Przewozy Regionalne, w obawie przez ewentualną konkurencją, zrewidują pewne swoje praktyki i przygotują ofertę korzystniejszą cenowo niż obecnie, a przede wszystkim - wezmą się za standard obsługi połączeń, zwłaszcza tych w trakcji spalinowej...
![]() |
fot. Gazeta Lubuska |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane