W przetargu na to zadanie ZIM liczy na duże zainteresowanie biur projektowych. Na realizację projektu zwycięzca postępowania będzie miał 18 miesięcy od momentu podpisania umowy. W kolejnej fazie ma zostać ogłoszony przetarg już na samą realizację zadania. Obejmuje ono budowę 2,5 kilometra podwójnego torowiska tramwajowego od Krowodrzy wzdłuż ulicy Opolskiej, do ślepego zakończenia trasy na Azorach. Tam, w ramach nowej pętli autobusowej, powstaną perony dedykowane tramwajom dwukierunkowym, związane rozjazdami trapezowymi. Poza samym torowiskiem i siecią trakcyjną zmodernizowany będzie układ drogowy w bezpośrednim zakresie oddziaływania linii tramwajowej, pojawi się system sterowania ruchem i dynamiczna informacja pasażerska na przystankach, które zaplanowano w czterech lokalizacjach. Decyzja dotycząca pozwolenia na budowę linii spodziewana jest w 2022 roku.
![]() |
fot. Dziennik Polski |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane