Ponowne przewozy pasażerskie na tej trasie mają nie dość, że zapewnić lepszy czas przejazdu w stosunku do transportu drogowego, to jeszcze posłużą jako pole działalności badawczo-rozwojowej. Do obsługi trasy sprowadzono cztery pociągi RegioSprinter od Rurthalbahn, które AŽD Praha zmodernizowały nieco i zaprezentowały na targach Czech Raildays. W schemacie malowania nie zabrakło motywu śliwki, co stanowi nawiązanie do popularnego określenia tej linii kolejowej, przebiegającej wśród licznych sadów śliwkowych. Na trasie tej pojawi się 11 par pociągów w pełnej relacji Litoměřice - Most, oraz 7 dodatkowych par na trasie Litoměřice - Třebívlice, kursujących w dni robocze. Przejazd pełnej relacji ma trwać mniej niż godzinę. Na razie nie ma jeszcze dostępnego proponowanego rozkładu jazdy.
Dlaczego kursy realizować będzie AŽD Praha? Otóż firma ta, znana głównie z systemów sterowania ruchem kolejowym, jest od trzech lat właścicielem linii kolejowej Čížkovice – Obrnice, stanowiącej zasadniczy element "kolei śliwkowej". Wraz z inną linią, a mianowicie Dolní Bousov - Kopidlno, zostały one kupione z myślą o prowadzeniu testów. Umowę zawarto jednak tylko pod takim warunkiem, że równocześnie będą tam prowadzone także regularne przewozy.
![]() |
fot. Inforail |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane