Opracowane zostały dwa warianty przebiegu planowanej trasy. Jedna zakłada przeprowadzenie linii kolejowej blisko zabudowań, drugi zaś wykorzystanie terenów niezabudowanych. Oba zakładają trzy opcje zakończenia linii kolejowej w samych Myślenicach. Zaplanowano nowe przystanki i stacje na terenie gmin: Siepraw, Świątniki Górne i Myślenice, oraz organizację linii dowozowych do tychże. Pierwszy wariant zakłada poprowadzenie trasy z Opatkowic przez Konary (gmina Mogilany) i Krzyszkowice do Myślenic. Drugi zaś przez Świątniki Górne i Siepraw (tam dwa warianty: przez centrum i poza nim) do Myślenic. Na terenie gminy Myślenice IMS przewiduje wspólne przebiegi dla obu wariantów od stacji Polanka, z następującymi przystankami końcowymi w Myślenicach: Asnyka, Centrum i Zarabie (wariant do wyboru).
Na tym etapie to tak naprawdę wszystko. Zakończenie opracowania wstępnej koncepcji nie będzie wiązało się z żadnymi decyzjami lokalizacyjnymi. Samorządy zamierzają dopiero ubiegać się o wsparcie finansowe ze strony UE lub rządu, choć wątpić należy, by dla linii do Myślenic znalazło się miejsce np. w KPK.
![]() |
mat. IMS |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane