Nowa trasa ma się zakończyć zintegrowaną pętlą tramwajowo-autobusową u zbiegu ulic 28 Czerwca 1956 roku i Dolnej Wildy. Co ciekawe, znajdzie się tam także parking typu "Parkuj i Jedź", którego położenie obok autostrady A2 ma zachęcić do pozostawiania tam samochodów i przesiadki na tramwaje do centrum. Po całej inwestycji będzie można się nimi dostać do centrum Poznania w kilkanaście minut.
Najważniejszym elementem inwestycji będzie przeprowadzenie tramwajów na drugą stronę kolejowej obwodnicy Poznania. Stanie się to dzięki budowie estakady tramwajowo-drogowej, która zastąpi istniejące przejazdy kolejowe. Do tej pory to właśnie kolej blokowała tramwaj na ciasnej pętli Dębiec. Co więcej, projekt budowy tej trasy przewiduje także modernizację dębieckiego Targowiska "Racjonalizatorów". Konsultacje społeczne potrwają do jesieni.
![]() |
wiz. ZTM Poznań |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane