To tak na prawdę pierwszy krok w kierunku realizacji postulatów Rady Miasta Stołecznego Warszawy, zgodnie z którymi do ruchu w stolicy mają być wprowadzane wyłącznie autobusy nisko bądź bezemisyjne. Jest to także pierwszy tego typu kontrakt MZA dofinansowany z funduszy unijnych - dopłaciła ona do tego zakupu 180 milionów złotych, a więc 40% kosztów. Nowe pojazdy mają zacząć docierać do Warszawy w połowie 2020 roku. Każdy z nich zmieści nawet 120 pasażerów. Ładowanie autobusów będzie możliwe dwojako: wtyczką lub poprzez pantograf. Energię do poruszania zapewniać będzie zespół baterii typu Solaris High Power, o pojemności 150 kWh każda.
W międzyczasie w Warszawie powstanie także 20 stanowisk ładowania, ulokowanych w dziewięciu lokalizacjach. Zadanie to, warte 8,3 miliona złotych, zrealizuje firma Ekoenergetyka. Co więcej, jeszcze w tym roku Miejskie Zakłady Autobusowe planują kolejny przetarg taborowy, w ramach którego zamierzają zakupić autobusy napędzane gazem (CNG i LNG).
![]() |
fot. Warsaw Now! |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane