Pierwszy peron już jest, trwa jego wykańczanie. Drugi peron wymaga wyrównania skarpy, co już także się dzieje. Widać już elementy nowej kładki, zapewniającej dostęp do przystanku - budowane są schody i szyby windowe. Zadanie, realizowane przez Budimex, będzie opóźnione o kilka miesięcy, bo pierwotnie przystanek miał być gotowy w kwietniu. Jest to część dużego projektu, prowadzonego w obrębie warszawskiego węzła kolejowego, za ponad 200 milionów złotych.
Pasażerowie mogą korzystać ze zmodernizowanej linii i przystanków już od października ubiegłego roku. Niestety, ze względu na prowadzone jeszcze prace tempo jazdy pociągów aglomeracyjnych nie jest zadowalające. Zakończenie budowy przystanku Warszawa Powązki wyeliminuje ten problem, i dopiero wtedy będzie dało się zauważyć rzeczywiste efekty modernizacji. Linia zyskuje na znaczeniu, a będzie jeszcze lepiej. Pasażerów z pewnością przyciągnie przyszła możliwość przesiadki do metra na przystanku Warszawa Młynów zwłaszcza, gdy spora część ruchu kolejowego zostanie tam przerzucona z modernizowanej (kiedyś w końcu) linii średnicowej.
Póki co od jutra, 9 sierpnia, część pociągów SKM i Kolei Mazowieckich będzie odwołana na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska. Do odwołania bowiem ruch pociągów prowadzony będzie jednym torem, z uwagi na budowę omawianego przystanku.
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane