czwartek, 10 października 2019

BYDGOSZCZ: plany tramwajowe po 2020 roku

Kolejna perspektywa unijna może być dla polskich miast nie tak udana, jak poprzednie, jednak pewne pieniądze na pewno się znajdą. Pozwoli to czynić kolejne inwestycje transportowe i infrastrukturalne. Władze Bydgoszczy chcą się do tego dobrze przygotować, dlatego tamtejszy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej prowadzi aktualnie przetarg na przygotowanie koncepcji rozbudowy sieci tramwajowej w mieście. Zakłada on stworzenie wielowariantowego planu na przyszłość, po roku 2020. Mają się w nim znaleźć opracowania dotyczące nowych tras tramwajowych oraz przebudowy dwóch istniejących pętli.

Projekt przewiduje trzy nowe linie tramwajowe. Pierwsza z nich ma połączyć dworzec kolejowy z ulicą Gdańską. W tym przypadku przewidziano dwa warianty: przez Artyleryjską oraz przez Chocimską. Dodatkowo na skrzyżowaniu Gdańskiej i Chodkiewicza miałyby pojawić się dodatkowe łuki, umożliwiające jazdę z kierunku Bielaw w stronę Lasu Gdańskiego i odwrotnie. Drugą domniemaną trasą ma być tramwajowe połączenie Bielaw z rondem Fordońskim, trasą przez Wyszyńskiego. Powyższe przedłużenia torowisk pozwoliłyby na dostęp do tramwaju dla mieszkańców dwóch dużych osiedli: Bocianowo i Bartodzieje. Trzecią planowaną trasą jest torowisko przez Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką, łączące rondo Kujawskie i rondo Grunwaldzkie. Znaczenia tej linii dla mieszkańców Błonia i Szwederowa tłumaczyć nie trzeba. W sumie nowe torowiska miałyby mieć około 6 kilometrów długości.

W ramach projektu opracowana ma zostać także przebudowa pętli Las Gdański i Bałtycka. W Lesie Gdańskim powstać ma dodatkowy peron do wysiadania i dodatkowy peron dla wsiadających. Z kolei awaryjna pętla Bałtycka ma zostać rozbudowana o łuki umożliwiające wjazd na nią tramwajom jadącym od strony wschodniej. Obecnie jest to możliwe wyłącznie od strony zachodniej.

Oferty składać można do 17 października. O wyborze najlepszej zdecydują po połowie: cena opracowania i doświadczenie projektanta w dziedzinie inżynierii drogowej. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy na przedłożenie gotowej koncepcji. Poza kosztami inwestycji ma ona odpowiedzieć na pytania o zasadność poszczególnych inwestycji oraz kolejność ich realizacji.

mat. ZDMiKP Bydgoszcz

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane