Projekt przewiduje trzy nowe linie tramwajowe. Pierwsza z nich ma połączyć dworzec kolejowy z ulicą Gdańską. W tym przypadku przewidziano dwa warianty: przez Artyleryjską oraz przez Chocimską. Dodatkowo na skrzyżowaniu Gdańskiej i Chodkiewicza miałyby pojawić się dodatkowe łuki, umożliwiające jazdę z kierunku Bielaw w stronę Lasu Gdańskiego i odwrotnie. Drugą domniemaną trasą ma być tramwajowe połączenie Bielaw z rondem Fordońskim, trasą przez Wyszyńskiego. Powyższe przedłużenia torowisk pozwoliłyby na dostęp do tramwaju dla mieszkańców dwóch dużych osiedli: Bocianowo i Bartodzieje. Trzecią planowaną trasą jest torowisko przez Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką, łączące rondo Kujawskie i rondo Grunwaldzkie. Znaczenia tej linii dla mieszkańców Błonia i Szwederowa tłumaczyć nie trzeba. W sumie nowe torowiska miałyby mieć około 6 kilometrów długości.
W ramach projektu opracowana ma zostać także przebudowa pętli Las Gdański i Bałtycka. W Lesie Gdańskim powstać ma dodatkowy peron do wysiadania i dodatkowy peron dla wsiadających. Z kolei awaryjna pętla Bałtycka ma zostać rozbudowana o łuki umożliwiające wjazd na nią tramwajom jadącym od strony wschodniej. Obecnie jest to możliwe wyłącznie od strony zachodniej.
Oferty składać można do 17 października. O wyborze najlepszej zdecydują po połowie: cena opracowania i doświadczenie projektanta w dziedzinie inżynierii drogowej. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy na przedłożenie gotowej koncepcji. Poza kosztami inwestycji ma ona odpowiedzieć na pytania o zasadność poszczególnych inwestycji oraz kolejność ich realizacji.
![]() |
mat. ZDMiKP Bydgoszcz |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane