Postępowania przetargowe są dwa. Jedno dotyczy odcinka wzdłuż Chorzowskiej w Świętochłowicach, drugie zaś ciągu w ulicy 3 Maja w Chorzowie. To drugie udało się, po blisko półtorarocznym przetargu, szczęśliwie zamknąć podpisaniem umowy z gliwicką firmą Silesia Invest. Ten odcinek ma być gotowy w ciągu dwóch lat. Pozostaje jeszcze świętochłowicki odcinek tej trasy.
Dwutorowa linia pojawi się na odcinku od przystanku Chebzie Pawła aż do Katowickiej w Chorzowie. Ze względu na układ torowy i ilość miejsca wąskim gardłem pozostanie przepust tramwajowy pod linią kolejową w Chebziu, gdzie nie ma miejsca na dobudowanie drugiego toru. Jednotorowe pozostanie także skrzyżowanie na Lipinach, gdzie trasa linii 11 łączy się z trasą linii 17. Ze względu na stosunkowo niedawną przebudowę torowiska przez Lipiny i Chropaczów, nie zakłada się ingerencji w ten układ, a przełączanie się tramwajów linii 17 będzie się odbywać poprzez przejazd krótkim odcinkiem toru przeciwnego do kierunku jazdy. Nie powinno to jednak zasadniczo kolidować z ruchem tramwajów linii 11, bo raczej wątpliwym jest, by zaczęła ona kursować dwa razy częściej po remoncie.
To wspaniałe, że Tramwaje Śląskie tan intensywnie zmieniają oblicze górnośląskiej infrastruktury. Doskonale pamiętam, ile zmieniło się w ciągu ostatnich kilkunastu lat...
![]() |
mat. Tramwaje Śląskie |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane