Do wykonania podziemnego korytarza wykorzystana zostanie maszyna drążąca, sprowadzona z Niemiec. Ma ona 100 metrów długości i waży 266 ton. Będzie jednocześnie drążyć tunel i budować jego ściany. Średnica tarczy drążącej to 13 metrów. Urządzenie ma się posuwać w tempie sześciu metrów na dobę. Tunel połączy dworce: Fabryczny i Kaliski. Dodatkowo postaną dwa podziemne przystanki kolejowe, na poziomie 20 metrów pod powierzchnią ziemi. Będą one budowane metodą odkrywkową, wraz z szybami wejściowymi.
Łódzki tunel nie tylko znacznie poprawi dostępność centrum miasta dla pociągów podmiejskich i regionalnych, ale też pozwoli zrewolucjonizować kolej dalekobieżną w regionie. Inwestycja pochłonie półtora miliarda złotych.
![]() |
mat. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane