wtorek, 1 października 2019

ŁÓDŹ: budowa "małego metra" powoli się zaczyna

Powoli rozpoczyna się jedna z najważniejszych inwestycji transportowych w historii Łodzi. "Małe łódzkie metro", czyli najdłuższy tunel kolejowy w Polsce, ma być gotowe za trzy lata. PKP PLK przygotowuje obecnie teren pod pierwszy odwiert, który rozpocznie drążenie 6-kilometrowego tunelu.

Do wykonania podziemnego korytarza wykorzystana zostanie maszyna drążąca, sprowadzona z Niemiec. Ma ona 100 metrów długości i waży 266 ton. Będzie jednocześnie drążyć tunel i budować jego ściany. Średnica tarczy drążącej to 13 metrów. Urządzenie ma się posuwać w tempie sześciu metrów na dobę. Tunel połączy dworce: Fabryczny i Kaliski. Dodatkowo postaną dwa podziemne przystanki kolejowe, na poziomie 20 metrów pod powierzchnią ziemi. Będą one budowane metodą odkrywkową, wraz z szybami wejściowymi.

Łódzki tunel nie tylko znacznie poprawi dostępność centrum miasta dla pociągów podmiejskich i regionalnych, ale też pozwoli zrewolucjonizować kolej dalekobieżną w regionie. Inwestycja pochłonie półtora miliarda złotych.

mat. PKP PLK

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane