Metroprojekt będzie miał za zadanie wykonanie prac przedprojektowych oraz projektu budowlanego dla wspomnianych, wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej. Perony stacji Plac Konstytucji mają powstać pod ulicą Marszałkowską, na odcinku od placu Konstytucji do Wilczej. Z kolei stacja Muranów ma znaleźć się pod ulicą gen. Andersa, w ciągu od Anielewicza do skrzyżowania z ulicą Stawki. Największym wyzwaniem dla późniejszego wykonawcy będzie prowadzenie prac przy zachowaniu ruchu metra, a także utrzymanie przejezdności naziemnych szlaków transportowych w czasie prac. Projektant będzie musiał to przewidzieć i odpowiednio zaplanować. Metroprojekt wygrał ze swoich konkurentem, firmą ILF, dzięki niższej cenie - niespełna 7,4 miliona złotych brutto (ILF zaproponował ponad 7,6 miliona). Projekt ma być gotowy w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy. Ponadto Metroprojekt ma sprawować autorski nadzór nad inwestycją do końca 2026 roku.
Budowa brakujących stacji to kolosalne ułatwienie dla pasażerów - będą oni mieli wówczas nie więcej niż 400 metrów do najbliższej stacji metra. Dziś odstępy między stacjami w centrum Warszawy sięgają nawet 1,5 kilometra, co jest właściwie niedopuszczalne jeśli chodzi o tego typu systemu transportowe.
![]() |
fot. UM Warszawa |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane