45 nowych pociągów kosztować będzie ponad 1,3 miliarda złotych. Każdy z pociągów będzie mógł pomieścić nawet półtora tysiąca pasażerów. Będą one klimatyzowane, co stanowi krok przez zapisami specyfikacji przetargu. Nie było w nim bowiem mowy o klimatyzowanej przestrzeni pasażerskiej, a jedynie o mechanicznej wentylacji wnętrza. Składy o długości ponad 118 metrów będą składały się z sześciu członów. Pierwszy będzie musiał trafić do Warszawy w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, a więc na trasę wyjedzie najwcześniej pod koniec 2021 roku. Cała dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu 53 miesięcy, przy czym do 30 miesięcy od podpisana umowy Metro Warszawskie będzie mogło zdecydować, czy w ramach opcji dokupi osiem kolejnych pociągów.
![]() |
mat. Skoda Transportation |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane