Koncepcja zakłada utworzenie centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego, z uwzględnieniem miejskich, lokalnych i dalekobieżnych linii autobusowych. Powstać mają dwa nowe, przeszklone budynki w miejscu dzisiejszych pawilonów. W części wschodniej planowane jest umieszczenie na parterze kas biletowych, informacji, punktu wynajmu samochodów, automatów biletowych, toalet oraz zejścia do przejścia podziemnego. Na piętrze z kolei mają znaleźć się: poczekalnia, restauracja, miejsce zabaw dla dzieci, księgarnia, kaplica i drugi zespół toalet. Budynek zachodni będzie mieścić chociażby małą poczekalnię, biletomaty czy toalety. Obie strony stacji połączy nowoczesny i prostolinijny pasaż nad torami, a w sąsiedztwie powstanie nowa wieża zegarowa, jako nawiązanie do dawnego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.
Kapituła konkursowa przyznała także dalsze nagrody i wyróżnienia. Uzyskały je:
- Domino Grupa Architektoniczna Wojciech Dunaj (Szczecin) - II. miejsce,
- 22 Architekci sp. z o.o. (Warszawa) - III. miejsce,
- Atrium Autorskie Studio Architektury Mateusz Urbański (Poznań) - wyróżnienie,
- Kacper Rojek (Aleksandrów Łódzki) - wyróżnienie,
- Firma "TU" Tomasz Ulman (Żarki) oraz Topos Studio Piotr Bilski (Częstochowa) - wyróżnienie.
![]() |
mat. PKP S.A. |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane