Zajezdnia Annopol ma pomieścić 150 składów. Będzie to najnowocześniejszy tego typu obiekt w kraju, posiadający aż 55 torów liczących ponad czternaście kilometrów. Będzie tam lakiernia, stanowisko pomiaru geometrii kół i ich nacisku na szynę, myjnie dla tramwajów czy tokarka podtorowa. Całością sterować będzie nowoczesny, zautomatyzowany system sterowania ruchem, który zdalnie będzie wytyczał trasę przebiegu danego wagonu. Nowa zajezdnia będzie także na wskroś ekologiczna. Wśród zastosowanych rozwiązań Tramwaje Warszawskie wymieniają: gazowe absorpcyjne pompy ciepła, pompy ciepła powiązane z instalacją magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymienniki ciepła do wentylacji czy instalację fotowoltaiczną. Obiekt będzie zbierał i magazynował tzw. wodę szarą, która posłuży do mycia pojazdów, podlewania terenów zielonych czy spłukiwania toalet. Ekrany akustyczne i smarownice zapewnią otoczeniu zajezdni komfort dźwiękowy.
Wjazd na teren zajezdni wytyczony zostanie ulicą Inowłodzką, ze skrzyżowania z ulicą Annopol powyżej pętli tramwajowej. Tam zajezdnia włączy się w istniejącą trasę do pętli Żerań Wschodni. Zanim ogłoszony zostanie przetarg na prace budowlane, Tramwaje Warszawskie wybiorą jeszcze inżyniera kontraktu i wykonawcę systemu zarządzania ruchem i diagnostyki. Całość stanowi element projektu rozbudowy sieci tramwajowej o torowisko do Wilanowa, dlatego musi powstać najpóźniej w 2023 roku. Bez niej nie będzie się dało obsłużyć dodatkowego taboru, jaki pojawi się w Warszawie w ciągu kilku lat.
![]() |
fot. Tramwaje Warszawskie |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane