Pierwszym odcinkiem był, oddany do użytku 14 sierpnia 1860 roku, fragment Košice – Barca. 4 maja 1871 roku pociągi zaczęły obsługiwać odcinek Fiľakovo – Lučenec, będący częścią Zachodniej Kolei Uhorskiej. W tym samym roku, dokładnie 18 czerwca, pociągi zaczęły kursować między Łuczeńcem a Zwoleniem. 10 września 1873 roku, od odcinka Fiľakovo – Lenartovce, rozpoczęto przedłużanie linii w kierunku Koszyc. 1 czerwca 1874 roku uruchomiono odcinek Lenartovce - Rožňava. Kolejna rozbudowa nastąpiła 20 lat później - 12 października 1896 roku uruchomiono odcinek Barca – Turňa nad Bodvou. Linia 160 stała się kompletna dopiero 23 stycznia 1955 roku, po uruchomieniu brakującego, 30-kilometrowego odcinka Turňa nad Bodvou – Rožňava.
Linia pozostaje niezelektryfikowana w całości.
![]() |
fot. Lukáš Coufal (zelpage.cz) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane