Do konkursu stanęły trzy podmioty. Termin składania ofert upłynął już pod koniec października, jednak na wybór ostateczny trzeba było czekać trzy miesiące. Decyzja zapadła 21 stycznia, a wszystko przez konieczność zwiększenia środków na realizację inwestycji z zaplanowanych 97,3 milionów złotych o blisko 12 milionów. W toku postępowania odrzucone zostały dwie oferty: NDI oraz konsorcjum Track Tec Construction i WPRD. Zwycięska okazała się oferta złożona przez konsorcjum Eurovia Polska, KZN Rail i Nowak Mosty. Oferenci zaproponowali blisko 109 milionów złotych za wykonanie prac. Choć nie była to oferta najtańsza, jednak doświadczenie kierownika budowy i robót elektrycznych zadecydowało o wyższej punktacji.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie projektu, uzyskanie wszelkich zgód i pozwoleń oraz samą budowę nowego torowiska wraz z siecią trakcyjną i przystankami. Trasa będzie biegła najpierw tunelem pod ulicą Braci Mieroszewskich, później wzdłuż Białostockiej, alei Paderewskiego i Marszałka Rydza-Śmigłego, zaś pętla znajdzie się na tarczy ronda Jana Pawła II, u zbiegu Braci Mieroszewskich i 11 Listopada. Wraz z budową torowiska przebudowana zostanie sama ulica Braci Mieroszewskich, z uwzględnieniem stworzenia nad tunelem tramwajowym centrum przesiadkowego.
Po uprawomocnieniu się decyzji komisji przetargowej nastąpi podpisanie umowy. Na realizację prac zwycięskie konsorcjum będzie miało 33 miesiące.
![]() |
fot. TVS |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane