Wszystko zaczęło się w drugiej połowie XIX wieku, gdy wzrastać zaczęło zainteresowanie odwiedzających urokami słowackiej części Tatr. Staraniem prywatnych inwestorów rozpoczęta została budowa pierwszej linii kolejowej w serce Wysokich Tatr, a mianowicie linii 182. Ma ona niespełna 5 kilometrów długości, i ze względu na dużą różnicę poziomów i stromizny, w całości powstała jako linia szynowo-zębata. Przewozy uruchomiono po niecałym roku budowy, 27 lipca 1896 roku, na trasie Štrba - Štrbské Pleso. Początkowo obsługę trasy zapewniały parowe lokomotywy Floridsdorf i wagony z budapeszteńskiego Ganza. W latach 60. XX wieku trasę zmodernizowano i zelektryfikowano, a do obsługi zakupione zostały pociągi 405.9, wyprodukowane w szwajcarskim SLM Winterthur.
Na trasie o długości 4609 metrów, poza stacjami początkowymi, znajduje się jeden przystanek Tatranský Lieskovec. Pociągi kursują co mniej więcej godzinę, jadąc 15 minut.
![]() |
fot. Nikolaj Šeršeň (Zelpage.cz) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane