- Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.,
- VARDUN Sp. z o.o.,
- PPP Solutions Polska Sp. z o.o. i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S.
Urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa pracują teraz nad dokumentacją, potrzebną do przygotowania ofert przez wspomniane konsorcja. W trakcie samego dialogu rozmawiano o proponowanych rozwiązaniach technologicznych, źródłach finansowania oraz podziale ryzyka inwestycyjnego i zasad eksploatacji torowiska. Miasto czeka także na informację z Europejskiego Banku Inwestycyjnego w sprawie jego ewentualnego włączenia się w finansowanie zadania.
W Krakowie planuje się, że wybór wykonawcy i podpisanie umowy nastąpi najdalej pod koniec lata. Decyzja zezwalająca na realizację inwestycji winna być wydana w połowie 2022 roku, a wtedy wiosną 2024 roku z nowej trasy zaczną korzystać tramwaje. "Płatna" eksploatacja torowiska, zgodnie z założeniami PPP, zakończy się wówczas po 20 latach od zakończenia budowy, czyli wiosną 2044 roku.
Torowisko między Wieczystą a pętla w Mistrzejowicach stanowić będzie kolejny etap rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Będzie miała około 4,5 kilometra długości, a tramwaje skorzystają z 10 nowych par przystanków tramwajowych. Maksymalna częstotliwość tramwajów na nowych odcinku ma wynieść 90 sekund. Pod rondem Polsadu trasa poprowadzona będzie w tunelu, co pozwoli stworzyć wielopoziomowy węzeł przesiadkowy i znacząco poprawi komunikację w tym rejonie. Będzie to jedna z pierwszych tego typu inwestycji w Polsce, a z pewnością pierwsza w Krakowie, do przeprowadzenia której wykorzystany zostanie model PPP.
![]() |
mat. Zarząd Dróg Miasta Krakowa |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane