Najtańszą ofertę złożyła firma TPF, za 7,7 miliona złotych brutto. PKP PLK założyły budżet na poziomie 12,8 miliona złotych brutto i, co ważne, wszystkie złożone oferty mieszczą się poniżej tej granicy. Aż dziw bierze, że teraz, kilkanaście lat po rozbiórce torowiska linii 132 z Zabrza do Pyskowic, pojawiło się zainteresowanie tematem odbudowy połączenia. Oczywiście jest to zasadne i potrzebne, w dobie rozwoju całej aglomeracji górnośląskiej. Czy jednak odbudowa rozebranego, 5-kilometrowego odcinka z Pyskowic do Pyskowic Miasta, ma jakikolwiek sens wobec faktu, że od dwudziestu lat nie przejechał tamtędy żaden pociąg? Myślę, że wbrew pozorom ma...
Póki co studzić należy zapał, ponieważ studium ma dopiero wskazać kierunki rozwoju i dać odpowiedź na pytania o opłacalność rzeczonej inwestycji. Dopiero na tej podstawie, po uwzględnieniu dostępnych środków finansowych, podejmowane będą dalsze decyzje. Studium, zgodnie z deklaracjami zgłaszających się w przetargu podmiotów, ma być gotowe w 566 dni.
![]() |
fot. Dziennik Zachodni |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane