czwartek, 19 marca 2020

KATOWICE: czy pociągi wrócą do centrum Pyskowic?

PKP PLK przymierza się do modernizacji trasy kolejowej, która stanowić ma alternatywę dla linii z Katowic przez Gliwice i Kędzierzyn-Koźle do Opola i dalej. Chodzi właściwie o linię z Bytomia przez Zabrze do Pyskowic (LK 132), co stanowi priorytet, oraz o linię 189 łączącą nieczynny dworzec Zabrze Biskupice z Rudą Chebziem. W przetargu na studium wykonalności złożono sześć ofert, które teraz są rozpatrywane. Co więcej, zarządca infrastruktury chce przy okazji sprawdzić zasadność odbudowy linii kolejowej do centrum Pyskowic, prowadzącej niegdyś do stacji Pyskowice Miasto.

Najtańszą ofertę złożyła firma TPF, za 7,7 miliona złotych brutto. PKP PLK założyły budżet na poziomie 12,8 miliona złotych brutto i, co ważne, wszystkie złożone oferty mieszczą się poniżej tej granicy. Aż dziw bierze, że teraz, kilkanaście lat po rozbiórce torowiska linii 132 z Zabrza do Pyskowic, pojawiło się zainteresowanie tematem odbudowy połączenia. Oczywiście jest to zasadne i potrzebne, w dobie rozwoju całej aglomeracji górnośląskiej. Czy jednak odbudowa rozebranego, 5-kilometrowego odcinka z Pyskowic do Pyskowic Miasta, ma jakikolwiek sens wobec faktu, że od dwudziestu lat nie przejechał tamtędy żaden pociąg? Myślę, że wbrew pozorom ma...

Póki co studzić należy zapał, ponieważ studium ma dopiero wskazać kierunki rozwoju i dać odpowiedź na pytania o opłacalność rzeczonej inwestycji. Dopiero na tej podstawie, po uwzględnieniu dostępnych środków finansowych, podejmowane będą dalsze decyzje. Studium, zgodnie z deklaracjami zgłaszających się w przetargu podmiotów, ma być gotowe w 566 dni.

Znalezione obrazy dla zapytania: pyskowice miasto pkp
fot. Dziennik Zachodni

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane