Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie bazowego modelu ruchu kolejowego, przygotowanie koncepcji bliskiej i wariantów dla koncepcji docelowej, w tym prognozy i modele ruchu kolejowego. W opracowaniu znaleźć się mają propozycje dotyczące lokalizacji nowych przystanków, parkingów i centrów przesiadkowych, a także zaproponowane korekty w obecnym układzie sieci. Po stronie wykonawcy studium będą też kwestie organizacji i finansowania inwestycji. GZM zakłada możliwość zastosowania różnych systemów transportu, takich jak szybka kolej konwencjonalna, naziemne metro, monorail czy szybki tramwaj. Dobór tych systemów ma być oparty na rzeczywistym zapotrzebowaniu przewozowym, wyestymowanym na drodze studium.
Studium, poza głównymi korytarzami średnicowymi oraz połączeniem metropolii z portem lotniczym w Pyrzowicach, ma brać pod uwagę także dodatkowe korytarze wspomagające, w tym kolej przez Nikiszowiec czy z Katowic do Chorzowa Starego przez Siemianowice Śląskie.
![]() |
fot. Koleje Śląskie |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane