Władze Krakowa przymierzają się do wprowadzenia tramwaju wgłąb Rybitw. Trwa przetarg na opracowanie szczegółowej, wielowariantowej koncepcji przedłużenia linii tramwajowej z Małego Płaszowa dalej, aż do obwodnicy. Według założeń trasa ma kończyć się terminalem przesiadkowym oraz parkingiem Parkuj i Jedź tuż przy węźle Przewóz, w ciągu drogi S7.
Koncepcja obejmie także rozbudowę ulicy Domagały oraz wskazanie wariantu doprowadzenia trasy tramwajowej do osiedla Złocień. Torowisko ma biec w ciągu Lipskiej, Surzyckiego, Rybitwy, Botewa i Śliwiaka. Wykonawca ma opracować plan dla sześciu lokalizacji pętli końcowej i centrum przesiadkowego: cztery po czterech stronach węzła drogowego oraz dwie koncepcje autorskie. Podobnie w przypadku wyprowadzenia tramwaju w kierunku Złocienia zakładane są trzy warianty: przez Półłanki, przez Domagały albo wzdłuż obwodnicy. Wyłoniony wykonawca, poza przedstawieniem wariantów poprowadzenia tras, będzie miał za zadanie przygotować analizę ruchu, rozpoznać warunki powierzchniowe i opracować szacunkowy kosztorys całej inwestycji. Na koniec przeprowadzone mają zostać konsultacje społeczne.
Oferty składać można do 16 lipca, zaś kryteria wyboru zwycięskiej oferty to cena (55%) i dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%). Warianty realizacji i studium koncepcyjne wraz z wynikami konsultacji i zaopiniowaniem projektu powinny być gotowe do końca lutego 2021 roku, zaś do połowy listopada 2021 roku całe zamówienie powinno zostać zrealizowane, poprzez uzyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej dla planowanej inwestycji.
![]() |
fot. Kraków Nasze Miasto |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane