sobota, 18 lipca 2020

SŁOWACJA: rozpoczął się remont "zubačky" Štrba - Štrbské Pleso

Początek wakacji w Wysokich Tatrach przyniósł wydarzenie dziesięciolecia. Po kilkudziesięciu latach do historii przeszła kolej zębata Štrba - Štrbské Pleso, przynajmniej w obecnym kształcie. 6 lipca rozpoczęła się bowiem modernizacja tej trasy, która potrwa do lutego 2021 roku. Inwestycję realizuje Železnice Slovenskej Republiky, zarządca infrastruktury kolejowej Słowacji, a za realizację kompleksowej modernizacji odpowiada konsorcjum firm Strabag i Swietelsky-Slovakia. Na razie, zamiast urokliwych wagoników, kursują autobusy zastępcze. 

W ramach prac zmodernizowane zostanie zarówno torowisko, jak i perony. Dodatkowo, na stacji Štrba pojawi się nowe oświetlenie, odnowione zostaną posadzki, przejścia i mury oporowe. Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość szlaku, a i komfort korzystania z przejazdów będzie o wiele wyższy. W lutym przyszłego roku na trasę wyjedzie pięć nowych jednostek Stadler, które zastąpią wysłużone pociągi. Będą to jednostki hybrydowe i przystosowane do tego, by kursować także po trasie całych Tatrzańskich Kolei Elektrycznych, w kierunku Smokowca. Jednostki te będą osiadać m.in. specjalne miejsca do przewozu nart, rowerów czy desek snowboardowych. 

Wielbiciele starego taboru kolejowego mogą jednak spać spokojnie. ZSSK gwarantują, że przynajmniej jedna jednostka zostanie zachowana. Całość prac, włącznie z zakupem taboru, to blisko 39 milionów euro. 

Słowacja: Wiekowa zębatka zjechała do modernizacji
mat. ZSSK 

Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane