piątek, 9 października 2020

SOSNOWIEC: ruszyła budowa torowiska na Zagórze

Końcem września w Sosnowcu rozpoczęła się budowa, pierwszej od 38 lat, nowej linii tramwajowej na Górnym Śląsku. Przedłużenie linii 15 ma być gotowe w ciągu 33 miesięcy i będzie kosztować blisko 109 milionów złotych. Inwestycję realizuje konsorcjum Eurovia Polska, KZN Rail i Nowak Mosty. Co ciekawe, stara część linii do Zagórza, wraz z obecną pętlą, to najnowszy element całej sieci górnośląsko-zagłębiowskich tramwajów, oddany do użytku 28 października 1982 roku. 

To bardzo ważna inwestycja z punktu widzenia skomunikowania osiedla z centrum oraz z Katowicami. Trasa liczyć będzie prawie 4 kilometry. Składać się na nią będzie wydzielone torowisko, dwupoziomowe skrzyżowanie z ulicą Braci Mieroszewskich, a jej zwieńczeniem będzie pętla w tarczy ronda Jana Pawła II. Tramwaje objadą więc całe Zagórze. W rejonie wiaduktu nad torami tramwajowymi powstanie centrum przesiadkowe, które ułatwi pasażerom płynne przejście między tramwajami i autobusami. Prace docelowo mają być prowadzone równocześnie na trzech polach, pokrywających się z poszczególnymi fragmentami trasy wokół osiedla. 

To zresztą niejedyna inwestycja tramwajowa, która ma się w najbliższych latach wydarzyć. Obecnie trwa projektowanie połączenia tramwajowego między rondem Jana Pawła II na Zagórzu a rondem Żołnierzy Wyklętych w Dańdówce, co pozwoliłoby na domknięcie pętli tramwajowej między centrum, Sielcem, Zagórzem a Dańdówką, zdecydowanie ułatwiając funkcjonowanie sieci w Sosnowcu. W dalszej perspektywie mówi się także o połączeniu tramwajowym Zagórza z centrum Dąbrowy Górniczej, oraz budowie nowego torowiska z Milowic przez Dąbrówkę Małą do Katowic.

fot. Twoje Zagłębie


Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane