niedziela, 22 listopada 2020

SZCZECIN: zwodzony most kolejowy przejdzie do historii

Na Regalicy w Szczecinie powstanie nowy most. Tym samym do historii przejdzie jedyny w Polsce zwodzony most kolejowy, ograniczający jednak przepustowość linii kolejowej 273. Wydana została już w tej sprawie decyzja lokalizacyjna, co spowoduje częściową rozbiórkę istniejącej przeprawy. Inwestycję w całości zrealizuje Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW Wody Polskie. PKP PLK dołożą się do robót z kwotą około 140 milionów złotych, dzięki czemu przebudowana zostanie stacja Szczecin Podjuchy i drugi tor na tym odcinku. 

Zwiększona przepustowość trasy kolejowej to tylko efekt uboczny całej inwestycji. Stary most poważnie utrudnia prowadzenie żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Nowa przeprawa ma także strategiczne znaczenie dla polsko-niemieckiej akcji lodołamania. Nowy most będzie zdecydowanie wyższy, co zwiększy prześwit między lustrem wody a przęsłem. Na razie nie wiadomo, co ostatecznie stanie się z przęsłem ruchomym starego mostu, które, przynajmniej na razie, nie będzie demontowane. 

Co ciekawe, w roku 2015 została przeprowadzona modernizacja zwodzonego przęsła mostu. PKP PLK wydały na tę inwestycję 4 miliony złotych.


fot. Wody Polskie

Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane