Na przystanku Kraków Zabłocie trwają prace wykończeniowe, zarówno w obrębie samej stacji, jak i jej otoczenia komunikacyjnego. Z kolei na przystanku Kraków Krzemionki powstaje ciągle część dworcowa. Budowane jest także przejście podziemne, łączące przystanek z ulicą Plac Przystanek. Torowisko na estakadach zostało ułożone na matach antywibracyjnych, które mają wytłumić drgania. Zbudowano już więcej niż połowę całego torowiska i wszystko wskazuje na to, że prace zakończą się w terminie, jaki zaplanowano na grudzień.
Niestety jest pewien problem, który ma zapewnić komfort, ale jednocześnie wszystko oszpeci. Wzdłuż nowej trasy, na całej estakadzie, montowane są ekrany akustyczne. Głupie mamy w tym względzie przepisy, bo ja rozumiem takie rozwiązania na wsi, gdzie nocą jest cicho i przejeżdżający pociąg faktycznie wprowadza zamieszanie. Jednak w mieście ekrany akustyczne są brzydkie, zaburzają ład urbanistyczny i kompletnie nic nie wnoszą w zmniejszanie poziomu hałasu. Szkoda, naprawdę szkoda.
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane